СУЧАСНІ МОДЕЛІ ТА МЕХАНІЗМИ КОРПОРАТИВНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ У МІЖНАРОДНИХ ФІНАНСОВИХ КОРПОРАЦІЯХ
DOI:
https://doi.org/10.56197/2786-5827/2023-2-1-5Ключові слова:
міжнародна фінансова корпорація, корпоративна культура, фінансові відносини, бізнес культураАнотація
Вступ. З початку кризи, викликаної COVID-19, Група Світового банку виділила понад 157 млрд. доларів США на боротьбу з наслідками пандемії, з квітня 2020 року по червень 2021 року було виділено суму понад 50 мільярдів доларів США на медичні, економічні та соціальні потрясіння, із якими стикаються країни на безоплатних та пільгових умовах. Фінансова підтримка з боку Групи Світового банку більш ніж 100 країнам, що розвиваються, передусім, передбачає допомогу з надзвичайною ситуацією в галузі охорони здоров'я, зміцнення системи охорони здоров'я, захист бідних та вразливих, підтримку бізнесу, створення робочих місць та початок екологічно безпечного, стійкого та інклюзивного відновлення.
Матеріали та методи. Для реалізації зазначеної мети ми залучили теоретико-методологічну базу, що ґрунтується на аналізі сучасних іноземних джерел та фінансових звітів міжнародних фінансових установ. У дослідженні наукової проблеми ми послуговувалися методами критичного та наукового аналізу, наукового узагальнення та систематизації. Результати дослідження, висновки та рекомендації обґрунтовано на основі інтегрованого підходу.
Результати і обговорення. У статті проаналізовані сучасні моделі корпоративного управління на основі вивчення досвіду сучасних міжнародних корпорацій. У світовій академічні практиці основні принципи корпоративного менеджменту та основи ефективного керівництва фінансовими корпораціями були сформульовані класиками теорії управління: Г. Емерсоном, Ф. Тейлором, А. Файолем. З еволюцією діяльності фінансових корпорації змінювалися та удосконалювалися й принципи та механізми їхньої діяльності, що знайшло своє відображення у наукових працях Марії Алучна, Семюеля Лдоу, Браун-Лібурд Х., Замора В., Кус С., Сандерс А., Мільтон М. Коннет, Стефан М. Байнбрідж, Жан-Жак Плесі.
Висновки. Загалом, міжнародні фінансові корпорації покликані здійснювати фінансово-кредитні послуги не лише іншим компаніям, а й цілим країнам. Вони вирізняються складність організації, глобальною взаємозалежністю, структурними особливостями та спрямованістю діяльності.
Для того щоб побудувати довгострокові та надійні міжнародні фінансові відносини, отримати повну користь від глобального ринку капіталу та залучити довгостроковий капітал, фінансові корпорації мають збудувати надійні механізми корпоративного управління. Корпоративне управління як ключова складова сталого розвитку та функціонування будь-якої корпорації забезпечує структурні та процедурні основи, що сприяють прийняттю таких фінансово-управлінських рішень, які покликані створити умови для довгострокового стійкого розвитку фінансової корпорації. Корпоративне управління також охоплює формальні аспекти норм і цінностей щодо підзвітності, прозорості та законності, які є принципами відповідальної ділової поведінки.
Ми цілком поділяємо точку зору іноземних дослідників, що корпоративне управління розуміється як набір механізмів та інститутів, які покликані не лише забезпечувати ефективний моніторинг та контролювати стратегію та діяльність компанії, але й відповідати та забезпечувати інтереси головних акціонерів компанії та дотримуватися очікувань соціальної громади. Як пропонується у визначенні G20/ОЕСР, “належне корпоративне управління не є самоціллю. Це засіб для створення впевненості на ринку та цілісності бізнесу, що, у свою чергу, є важливим для компаній, які потребують доступу до акціонерного капіталу для довгострокових інвестицій”.
Посилання
Instytut korporatyvnoho upravlinnia v umovakh innovatsiinoi ekonomiky [Institute of corporate governance under innovative economy] (2015): Monograph / Z. E. Shershnyova and others.; for sciences ed. Z. E. Shershneva. Kyiv: KNEU, 371 p.
Zamora, V. L. and Brown-Liburd, H. (2015), “The role of corporate social responsibility (CSR) assurance in investors’ judgments when managerial pay is explicitly tied to CSR performance”. Auditing: A Journal of Practice & Theory. 34(1), pр. 75–96. https://doi.org/10.2308/ajpt-50813.
Steinmann, H. and Scherer, A. G. (2020), “Corporate Ethics and Management Theory”. Contemporary Economic Ethics and Business Ethics, pp. 148-192. https://doi.org/10.1007/978-3-662-04072-0_7.
Weitz, B.A. and Bettman, J.R. (1983), “Attributions in the Board Room: Causal Reasoning in Corporate. Annual Reports”. Administrative Science Quarterly, 28, pp. 165-183. https://doi.org/10.2307/2392616.
Jacques du Plessis, J., Hargovan, A. and Bagaric, M. (2011), Principles of Contemporary Corporate Governance. Cambridge University Press.
Wildman, J. L., Griffith, R. L. and Armon, B. K. (2016), Critical Issues in Cross Cultural Management. Springer International Publishing Switzerland. https://doi.org/10.1007/978-3-319-42166-7.
Zekos, G. I. (2021), “Management and Corporate Governance”. Economics and Law of Artificial Intelligence, January, pp. 67–116. https://doi.org/10.1007/978-3-030-64254-9_3.
Aluchna, M. and Ldowu, S. (2017), Responsible corporate governance. Towards Sustainable and effective Governance structures. London Metropolitan University, London, UK. Springer International Publishing AG. https://doi.org/10.1007/978-3-319-55206-4.
Church, A. H., Rotolo, C. T., Ginther, N. M. and Levine, R. (2015), “How are top companies designing and managing their high-potential programs? A follow-up talent management benchmark study”. Consulting Psychology Journal: Practice and Research. 67, pp. 17-47. https://doi.org/10.1037/cpb0000030.
Kim, J. and Kim, J. (2018), “Corporate Sustainability Management and Its Market Benefits”. Sustainability, vol. 10, Issue. 5, https://doi.org/10.3390/su10051455.
Kendall, N. and Kendall, A. (2011), Real-World Corporate Governance. London, Pitman.
Bai, G. and Meng, D. (2023), “Assessing Influence Mechanism of Management Overconfidence, Corporate Environmental Responsibility and Corporate Value: The Moderating Effect of Government Environmental Governance and Media Attention”. International Journal of Environmental research and public health, vol. 20, Issue 1. https://doi.org/10.3390/ijerph20010577.
Gasperini, A. and Doni, F. (2015), “Sustainability reporting and value relevance. Empirical evidence from the beverage industry in the European Union”, conference paper. International Forum on Knowledge Asset Dynamics 2015, 12-14.07.2015, Bari, Italy.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Наталія Александрова, Маргарита Володимирівна Александрова

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.